Известие

Collapse
No announcement yet.

Потропва мотора нещо....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Потропва мотора нещо....

    Колеги дайте идеи за отстраняването на следния проблем:
    Паля колата - никакви проблеми но след известно време маслото започва да загрява и лека по лека започват да тропат клапаните.Карам с 10W40.Дори и при загрял мотор колата си върви и на газ и на бензин.Дразни ме това че тракалясват.

    Замерих луфтовете между разпределителните валове и пуловете (не знам как точно да се изразя), показанията са мин-0,35 а макс-0,48 което ми се струва в нормите за мотор на незнайно колко стотин хил. км.

    Веригата е в час - не е разпъната и не тропа.Дали има нещо като заседнал повдигач?Давайте идеи какво да препдриема.
    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

  • #2
    0,40-45 - смукателни;
    045-50 - изпускателни;
    Така пише в АутоДата, в сервизните ръководства не съм ровил. Идеята ми е - направи реглаж, щом те дразни и имаш средства за ремонти...
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

    Comment


    • #3
      и в допълнение - 8 клапановите мотори нямат хидравлични повдигачи. За това са разстоянията дадено по-горе - за реглажа на клапаните! Реглажа се прави на студен двигател!
      Last edited by Furious 155; d.m.y г., 22:33.


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #4
        Преди да започнете да регулирате проверете дали няма износване на лагерите на разпределителните валове.Това става много лесно с помоща на две по-големи отверки.Вала лагерува в главата,опитайте внимателно да напъвате вала във различни посоки и фази на положение като го превъртате мотора за да му променяте положението на валовете.Наблюдавайте хлабините на лагерите като напъвате трябва почти да не поддават.Огледайте гърбиците за износване.
        Alfa Romeo 156-2.4jtd 'Турбо Въглища' Alfa Romeo 145-1.6 Boxer 'Италианското Порше' Alfa Romeo 156-2.0 Twin Spark 'Донора' Aprilia SR 50 H2O 2006 'Баси резачката'Honda CBR 600 F2

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
          и в допълнение - 8 клапановите мотори нямат хидравлични повдигачи. За това са разстоянията дадено по-горе - за реглажа на клапаните! Реглажа се прави на студен двигател!
          Аз на студен двигател ги мерих.За реглажа нещо не успявам да намеря инфо във алфа 155 repair manual.

          Към колегата TRENDi: инструменти ще се намерят както и мерак.Днес източих масло което беше на 200км (т.е. ново) и сложих пак 10W40 но на Liqui Moly с молибденовата добавка и положението се успокои но все пак не ми харесва тва тракалясване.Иначе съм приятно очарован от състоянието на това което ми беше пред очите като махнах капака на клапаните.Отделно от цялата работа днес смних свещите и се натъкнах на нещо много грозно: 4 бр. Bosch F5DC4 , 2 бр. Bosch F8DC 1 бр. Bosch FR8DC и 1 бр. Bosch F8DC4 - СБИРЩАЙН!Чудех се що таз кола работи толкова зле на бензин?След като днес ги смених направих тест - резултата беше много добър.

          В допълнение на 12 или 13 (събота и неделя) мисля да се поразходя до Шипково на срещата за да се запозная с вас и да дадете хем идеи хем да пием по поне една бира!Най добре според мен мнение да се дава като се види и чуе как тропа и дали е сериозно за притеснение.Благодаря на отзовалите се и дано не излезне нещо за да може да се видим в Шипково!
          Lancia Lybra 1.9 JTD 105

          Comment


          • #6
            като регулираш клапаните, остави ги хлабави/към горна граница/. нашите бабички обичат по-хлабави клапани.
            АR 33 1.5-ex;АR 155 2.0TS-ex
            FIAT TEMPRA 1.6i.e.-ex;AR 155 1.8TS-ex;FIAT bravo 1.6 16v;ALFA ROMEO 155 2.0 16V-ex,AR 156 2.0 TS

            Comment


            • #7
              Незнам какви са ти възможностите, но ако успееш сам да си регулираш клапаните......то е една математика, едно чудо........трябва си човек, който отбира...иначе все си тррака!
              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                Незнам какви са ти възможностите, но ако успееш сам да си регулираш клапаните......то е една математика, едно чудо........трябва си човек, който отбира...иначе все си тррака!
                Абе не помня кой,ама некой беше писал,че било детска играчка...майстори много,читави малко...
                sigpic155 1.9 TD,Lancia Lybra 1.9 jtd
                Ex...
                Alfa Romeo 155 2.0 8V TS,Alfa Romeo 1.8 8V TS,Fiat tempra

                Comment


                • #9
                  То че си е голям чеп да оправаш хабините на клапаните на 155 8в е едно на рька(сьс тия малки пулове дето почти не се намират поне тук при нас),ама що не премери колегата налягането на маслото при загрял мотор кво е,а щом казва и че маслото му греело,колкото и да не искам да го казвам ,да не тропа коляовия вал?
                  ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
                  Alfa Romeo 145 3.0V6
                  Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Gosheto30v6 Покажи съобщение
                    То че си е голям чеп да оправаш хабините на клапаните на 155 8в е едно на рька(сьс тия малки пулове дето почти не се намират поне тук при нас),ама що не премери колегата налягането на маслото при загрял мотор кво е,а щом казва и че маслото му греело,колкото и да не искам да го казвам ,да не тропа коляовия вал?
                    От кво да се разтропа пък коляновия вал при положение не на 10 дни един път да стигна 4000 об/м?

                    Относно налягането на маслото (idle speed 1000 rpm/на газ)
                    студен мотор 6 кг/см2
                    загрял мотор 90 градуса масло на 60 - 2 кг/см2
                    загрял мотор на 90 градуса масло на 80 - 2 кг/см2

                    Интересен номер от вчера - паля не тропа след 2-3 километра градско започна да тропа но не като преди да сменя маслото , прибирам се и гледам маслото 80 градуса и държи 2 кг/см2 и не тропа???

                    Когато махнах капака за да измеря луфтовете горе всичко беше чисто без нагар или някакви отломки от каквото и да било.
                    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                    Comment


                    • #11
                      Тропане на колянов вал и клапани..........е съвсем различно...едното си тропа продължително и не е толкова страшно ...а коляновият вал направо изчуква за кратко....
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #12
                        Не изтропва , според мен и моите уши си дрънчи на клапани в ритмичност 8/8.

                        Имаме ли си магазин форумците от където да закупя регулиращи пулове?Вече ми е ясна процедурата по смяната на пуловете и бих ги сменил само ако знам че са по 3-4-5-6-7-8 кинта иначе повече не давам!
                        Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                        Comment


                        • #13
                          Те ако са над 3 лв си е пладнешки обир. Големите пулове \като за 33-ка, Типо и т.н. са макс. по 2 лв\.
                          75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                          155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                          FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                          Мненията са като задниците - всеки си има!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
                            Те ако са над 3 лв си е пладнешки обир. Големите пулове \като за 33-ка, Типо и т.н. са макс. по 2 лв\.
                            Аз вземах преди около 2-3 седмици на цена от 5лв за брой.
                            Alfa Romeo 155 1.8TS
                            Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

                            Comment


                            • #15
                              SPAM
                              Аз вземах преди около 2-3 седмици на цена от 5лв за брой.
                              Е, при вас сега почна сезона и местните главорези са се възползвали веднага . По 5 цирки за всяко пулче да им излезат на , както се изразява един наш колега.
                              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                              Мненията са като задниците - всеки си има!

                              Comment

                              Working...
                              X